Maahad Muhammadi Perempuan..dekat d hatiku...


Alhamdulillah..syukur kpdMu Ya RAbb kerana diberi kesihatan yang baik untuk hambaMu ini teruskan kehidupan seperti biasa..

Sesungguhnya ku mensyukuri dengan nikmat yang Allah swt. berikan kepada harini..
Kerana Allah telah memberikan satu kesedaran tentang pentingnya mengamalkan kehidupan mengikut Islam telah tetapkan..
Syukran ya Allah..kerana tidak membiarkan diriku berterusan hanyut dengan kehidupan duniawi yang sementara...kerana ku tidak sanggup untuk merasakan kesengsaraan api nerakaMu..bahkan ku juga merasakan diriku tidak layak untuk ke syurgaMu kerana merasa hinaNya diri ni akibat dosa-dosa yang lalu..ampunilah hambaMu ini..
terimalah taubatku..

Segala nikmat yang Allah berikan tidak akan ku sia-siakan..
terutama seketika dulu Allah telah membuka pintu hatiku untuk melangkah masuk ke dunia Maahad Muhammadi Perempuan Kota Bharu..

walau dimana diriku melangkah menuju medan ilmu..MMP sentiasa berbangga dihati..kerana MMP sentiasa mencipta sejarahnya yang tersendiri..
walaupun diriku tidak diiktiraf sebagai pelajar cemerlang..tapi MMP telah berjaya membentuk diriku sehingga menjadi seorang yang berguna dan bekerjaya sebagai Jururawat Kerajaan Malaysia..banyak kenangan yang tidak dapat diriku lupakan sepanjang bergelar pelajar MMP..segala kesusahanku disana tidak sia-sia..

Subhanallah..rindu sungguh diriku padamu MMP..tidak dilupakan juga kepada semua sahabat-sahabat seperjuangan terutamanya shida,aini,mira,tihah,k.zakiah,aida,che,zati,aina dan ramai lagi..(maap tidak dapat sebut semuanya..tapi kalian tetap dalam ingatan)..

(bersama sahabat seperjuangan ahli briged bakti)


(kem briged bakti di pasir mas selama 5hari)


(jalan-jalan bersama sahabat)


(pernah memegang jawatan naib pengerusi kelab redaksi MMP)

Sepanjang 5tahun berada di MMP..macam-macam program yang telah dianjurkan..dan salah satu program yang tidak dapt diriku lupakan adalah TAMRIN..program ini diadakan selama 3 hari 2 malm dan biasanya dilakukan pada hari khamis sehingga sabtu..ingat lagi..tiap kali pergi program n xsabar-sabar nak balik..sebab program ni SYADID sangat..malas nak layan para DHOBITAH yang skema..hehe..tapi alhamdulillah..kerana program ni juga mengajar diriku perlunya untuk QIAMMULLAIL..berjemaah bersama rakan-rakan..kadang2 terlelap pun pernah juga..hehe..semuanya kenangan manis..sukar untuk diriku lupakan..dapat untuk TARBIAHKAN diri..sesungguhnya MMP banyak mengajar diriku kepentingan Islam dalam menjalani kehidupan seharian..

Boleh jadi kamu membenci sesuatu, padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi (pula) kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu; Allah mengetahui, sedangkan kamu tidak mengetahui.” (Al-Baqarah: 216)



  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

2 comments:

Unknown said...

Tarbiah mengatur disetiap mehnah2 rintangan dalam membangkitkan diri kepada rabbul alamin...
Tarbiah juga mengajar erti kehidupan sebenar islam dlm diri bagi meningkatkan rohaniah dan lahiriah......
Bersama2 merintangi liku-likuan yg mencabar dgn mengislahkan diri dalam peraturan mehnah tersebut.......
Insyaallah.......

Sn. Nurul Izzati Abdul Aziz said...

insyaAllah..syukran ya sodiQi Iffat..
komentar yang byk mmberikn mnfaat..

Post a Comment